پرش به

به معلمان حرفه‌ای خوش آمدید!

براي اينکه بتوانيد به همه ي امکانات انجمن دسترسي داشته باشيد به انجمن وارد شويد يا ثبت نام کنيد

تغییر حالت چت گـپ باز کردن چت در پنجره ی جدید

به سوالات در اين قسمت جواب داده نخواهد شد، لطفا به هيچ عنوان درخواست ها و سؤالات خود را در اين قسمت منتشر نكنيد و لینک های تاپیک خود را اینجا قرار ندهید، در صورت تخطی تحت هر دلیلی دسترسی شما به این قسمت برداشته خواهد شد. با سپاس
@  هادی فرج تبار : (امروز, ۲۲:۳۴) زینب مرادی :) به انجمن خوش آمدی!
@  هادی فرج تبار : (امروز, ۲۲:۰۷) مجتبی :) به انجمن خوش آمدی!
@  احمدی : (امروز, ۱۹:۵۱) موضوع جدید نرم افزار تنظیم تاریخ و ساعت سیستم در بخش نرم افزار بوسیلهٔ احمدی نوشته شد
@  هادی فرج تبار : (دیروز, ۲۲:۵۷) eiliya :) به انجمن خوش آمدی!
@  میلاد : (دیروز, ۱۰:۴۰) موضوع جدید ژان پیاژه(آموزش و پرورش) در بخش منابع آموزشی برای معلمان بوسیلهٔ میلاد نوشته شد
@  123 : (سه شنبه ۷ مرداد ۹۳ - ۱۹:۰۴:۱۲) لطفابه سوال من درقسمت ادامه تحصیل جواب بدهیدباتشکر :x :x
@  احمدی : (دوشنبه ۶ مرداد ۹۳ - ۱۹:۵۷:۰۹) موضوع جدید آشنایی با دستگاه های Duplicator در بخش سخت افزار بوسیلهٔ احمدی نوشته شد
@  احمدی : (دوشنبه ۶ مرداد ۹۳ - ۱۹:۴۵:۲۴) دلها همه بهاران شد از شمیم باران / مه رخ نموده درعید روزه داران / هرکس که در دعایش یادی کند ز یاران / شیرین تر از عسل باد کامش به روزگاران /// **** عید بر همه ی دوستان عزیز مبارک ****
@  مهدی سلیمانی : (چهارشنبه ۱ مرداد ۹۳ - ۰۰:۴۱:۴۶) استاد فقط بیر کلام احمدی دی والسلام
@  هادی فرج تبار : (شنبه ۲۸ تير ۹۳ - ۱۲:۰۳:۵۹) به علت مشکل ایجاد شده در سیستم، از نسخه پشتیبان استفاده شد و برخی نوشته ها و اعضای جدید پاک شدند
@  هادی فرج تبار : (شنبه ۲۸ تير ۹۳ - ۱۲:۰۲:۴۶) با پوزش از همگی
@  هادی فرج تبار : (دوشنبه ۲۳ تير ۹۳ - ۱۸:۱۹:۲۳) ز دانا بپرسيد پس دادگر كه فرهنگ بهتر بود يا گهر
چنين داد پاسخ بدو رهنمون كه فرهنگ باشد ز گوهر فزون
كه فرهنگ آرايش جان بود
ز گوهر سخن گفتن آسان بود
گهر بي هنر زار و خوار است و سست
به فرهنگ باشد روان تندرست
همان گنج و دينار و كاخ بلند
نخواهد بدن مر تو را سودمند
سخن را سخندان ز گوهر گزيد
ز گوهر ورا پايه برتر سزيد
سخن ماند از تو همي يادگار
سخن را چنين خوار مايه مدار
چنين گفت آن بخرد رهنمون
كه فرهنگ باشد ز گوهر فزون

فردوسی
@  هادی فرج تبار : (دوشنبه ۲۳ تير ۹۳ - ۰۷:۲۱:۳۴) http://moalleman.ir/.../14-امور-اداری/
@  123 : (شنبه ۲۱ تير ۹۳ - ۲۰:۱۲:۳۴) ضوابط
@  123 : (شنبه ۲۱ تير ۹۳ - ۲۰:۱۲:۱۶) لطفایک موضوع جدیدتحت عنوان شرایط وطوابط استخدام دراموزش وپرورش بگذارید
@  123 : (شنبه ۲۱ تير ۹۳ - ۱۰:۴۵:۱۲) لطفا به سوالم درقسمت سابقه خدمت پاسخ کامل دهیدباتشکروخیلی خیلی ممنون
@  123 : (جمعه ۲۰ تير ۹۳ - ۱۲:۱۲:۱۲) لطفابه سوال من درقسمت ادامه تحصیل جواب بدهیدباتشکر [-O<
@  احمدی : (پنجشنبه ۱۹ تير ۹۳ - ۲۳:۴۱:۲۱) موضوع جدید استفساریه ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس در بخش خبرها بوسیلهٔ احمدی نوشته شد
@  123 : (پنجشنبه ۱۹ تير ۹۳ - ۱۶:۳۹:۵۸) ممنون دیدم باتشکر
@  123 : (پنجشنبه ۱۹ تير ۹۳ - ۱۶:۳۸:۵۵) بی زحمت به سوالم درقسمت ادامه تحصیل جواب کامل بدهیدباتشکر

تصویر

نحوه اجرای فرایند صدور گواهی نامه نوع دوم

گواهی نامه نوع دوم گواهینامه نوع دوم تخصصی پژوهشی جدول امتیازات ارتقای شغلی رتبه بندی و ارتقای شغلی معلمان آزمون فرهنگیان دستور العمل گواهینامه نوع دوم

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
2 پاسخ برای این موضوع

  #1 هادی فرج تبار

ارسالی پنجشنبه ۲۵ مهر ۹۲ - ۰۶:۴۳:۰۳

رییس محترم اداره آموزش نیروی انسانی استان .....
با سلام و احترام
به پیوست پاسخ سوالات مشترك استان ها در خصوص نحوه اجرای فرایند صدور گواهی نامه نوع دوم جهت اطلاع و بهره برداری لازم از طریق hrt.medu.ir ارسال گردیده است .
بدیهی است سئوالات و ابهامات موردی از طریق مكاتبه اداری پاسخ داده خواهد شد.

...............................................................................................................

ماهیت وجودی این گواهی و آزمون درست و به جا است اما سازوکارها می توانستند خردمندانه تر تنظیم شوند و معیارهای ارزشیابی ها بروز رسانی گردند، تأکید گسترده روی معیار ضمن خدمت نه توجیه علمی محکمی دارد و نه ارزش آنچنانی. ضمن آنکه تأکید روی (تعداد) مقاله ISI و تألیف کتاب (فقط تألیف مهم است نه خود محتوای کتاب) و ... که معیارهای صرفا کمی هستند، موجب ایجاد بازار سیاه و زشت کپی برداری و خرید این امتیازات خواهد شد چراکه بسیاری از همکاران ما مقاله نویسی و کتاب نویسی را آموزش ندیده اند.

از سوی دیگر مستندسازی تجربیات که درنظر گرفته شده است، معیار بسیار خوب و مناسبی در این زمینه است

به قول آقای پروفسور سرکار آرانی، در ژاپن چیزی بنام مقاله ISI وجود ندارد، انچه که اهمیت دارد اینست که معلم از محیط زندگی و کلاس مسئله طرح کند و برای آن پاسخی مناسب بیابد

فایل های پیوستی


بخشی از استانداردهای آموزش ریاضی NCTM :
 
آموزش مؤثر ریاضی نیازمند درک این است که :
- دانش آموزان چه می دانند؟
- و نیازمند یادگیری چه چیزهایی هستند؟
سپس به چالش کشیدن آنها و حمایت از آنان برای خوب یاد گرفتن لازم است.
 
همین چند جمله، به سالها تحقیق، کار فشرده، ارزشیابی و بازنگری مستمر برای یک نظام آموزشی نیازمند است، چگونگی فهم و اجرای همین چند جمله باعث اختلاف های اساسی در نتایج پیشرفت تحصیلی نظام های آموزشی پیشرفته شده است.
 
آموزش یک کار پیچیده و حرفه ایست، لطفا معلم را کارمند ندانید.

سپاس شده از 1 کاربر
parisan

  #2 هادی فرج تبار

ارسالی پنجشنبه ۲۵ مهر ۹۲ - ۰۷:۳۸:۰۶

گواهینامه های آموزشی به دو دسته زیر تقسیم می شوند :
1.گواهینامه های نوع اول : گواهینامه هایی که در پایان هریک از دوره ها یا پودمان های آموزشی کوتاه مدت به شرکت کنندگان اعطا می گردد
2.گواهینامه های نوع دوم : گواهینامه هایی که دارندگان آن می توانند از مزایای استخدامی آن نظیر دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم،لیسانس،فوق لیسانس و دکتری در شرایط احراز مشاغل مربوطه در چارچوب رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه برخوردار گردند
کارمندان و مدیران می توانند حداکثر دو سطح از گواهینامه های نوع دوم را دریافت نمایند
دارندگان مدرک تحصیلی معادل حداکثر مجاز به اخذ یک سطح از گواهینامه های نوع دوم می باشند
شرایط لازم برای اخذ گواهینامه مهارتی
1- دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه
2- طی 1200 ساعت آموزش مصوب با شرایط زیر :
حداقل 2/3 آموزش ها در زمینه آموزش شغلی باشد
1200 ساعت آموزش حداقل در 6 سال طی شود
احتساب حداکثر 200 ساعت آموزش در طول یکسال
تبصره : پیشنهادات جدید،ابتکارات،تألیف؛ترجمه کتب و مقالات و مستند سازی تجربیاتی که موجب افزایش بهره وری کار و بهبود عملکرد فردی و سازمانی می گردد،پس از تأیید کمیته راهبری آموزش حداکثر می تواند تا معادل 200 ساعت آموزش برای فرد در نظر گرفته شود . ساعات آموزشی معادل سا زی شده از میزان ساعات تعیین شده (1200 ساعت)کسر می گردد .
شرایط لازم برای اخذ گواهینامه تخصصی
1- دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا گواهینامه مهارتی
2- طی 1000 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط زیر :
حداقل 3/4 آموزش ها در زمینه آموزش های شغلی یا آموزش مدیران باشد
1000 ساعت آموزش حداقل در 5 سال طی شود
احتساب حداکثر 200 ساعت آموزش در طول یکسال
تبصره : پیشنهادات جدید،ابتکارات،تألیف؛ترجمه کتب و مقالات و مستند سازی تجربیاتی که موجب افزایش بهره وری کار و بهبود عملکرد فردی و سازمانی می گردد،پس از تأیید کمیته راهبری آموزش حداکثر می تواند تا معادل 200 ساعت آموزش برای فرد در نظر گرفته شود . ساعات آموزشی معادل سا زی شده از میزان ساعات تعیین شده (1200 ساعت)کسر می گردد .
شرایط لازم برای اخذ گواهینامه تخصصی – پِِژوهشی سطح یک
1- دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس یا گواهینامه تخصصی
2- طی 800 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط زیر :
حداقل 3/4 آموزش ها در زمینه آموزش های شغلی یا آموزش مدیران اشد
800 ساعت آموزش حداقل در 5 سال طی شود
احتساب حداکثر 160 ساعت آموزش در طول یکسال
3 – شرکت در آزمون جامع و کسب حدنصاب 60٪ امتیاز آزمون
4 – تهیه یک طرح تحقیقاتی در زمینه شغل مورد تصدی ویژه اخذ گواهینامه تخصصی – پژوهشی
تبصره : پیشنهادات جدید،ابتکارات،تألیف؛ترجمه کتب و مقالات و مستند سازی تجربیاتی که موجب افزایش بهره وری کار و بهبود عملکرد فردی و سازمانی می گردد،پس از تأیید کمیته راهبری آموزش حداکثر می تواند تا معادل 200 ساعت آموزش برای فرد در نظر گرفته شود . ساعات آموزشی معادل سا زی شده از میزان ساعات تعیین شده (1200 ساعت)کسر می گردد .
شرایط لازم برای اخذ گواهینامه تخصصی – پژوهشی سطح دو
1- دارا بودن مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا گواهینامه تخصصی- پژوهشی سطح یک
2- طی 600 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط زیر :
حداقل 3/4 آموزش ها در زمینه آموزش های شغلی یا آموزش مدیران باشد
600 ساعت آموزش حداقل در 5 سال طی شود
احتساب حداکثر 120 ساعت آموزش در طول یکسال
3 – شرکت در آزمون جامع و کسب حدنصاب 60٪ امتیاز آزمون
4 – تهیه یک طرح تحقیقی علمی – کاربردی یا علمی – توسعه ای در زمینه شغل مورد تصدی و تأیید آن توسط کمیته علمی طی برگزاری جلسه دفاعیه
5 – داشتن حداقل دو خدمت برجسته شامل پیشنهاد، ابتکار،
تألیف یاترجمه کتب و مقاله و مستند سازی تجربیات که موجب افزایش بهره وری کار و بهبود عملکرد فردی و سازمانی می گردد.
۶– داشتن شرایط زیر علاوه بر بند های 1 تا 5 برای گواهینامه تخصصی – پژوهشی سطح دو الزامی است
-برخورداری از معدل 16 به بالا در مقطع فوق لیسانس یا کسب حداقل 80 درصد امتیاز آزمون جامع گواهینامه تخصصی – پژوهشی سطح دو
-برخورداری از امتیاز 85 به بالا در ارزشیابی عملکرد 5 سال منتهی به صدور گواهینامه
تبصره 1 : ساعات آموزش ذکر شده در هر گواهینامه صرفاً برای همان سطح محاسبه گردیده و سطوح بعدی نیازمند آموزش های جدید می باشد .
تبصره 2 : تأیید نهایی و صدور گواهینامه های نوع دوم توسط معاونت توسعه مدیریت صورت می گیرد .
تبصره 3 : ظرفیت صدور گواهینامه های سطوح تخصصی و پژوهشی یک و دو برای هر دستگاه سالانه توسط معاونت توسعه مدیریت تعیین می گردد 
ماده 11 – آموزش هایی که از شرایط ذیل برخوردار باشند در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت محسوب می شود و کارمندان و مدیران رسمی و پیمانی شرکت کننده در این گونه آموزش ها می توانند از کاربرد های آن در نظام های مختلف منابع انسانی طبق قانون مدیریت خدمات کشوری بهره مند شوند
1- دوره های آموزشی بایستی بر اساس ماده پنج این نظام طراحی و توسط مراجع تعیین شده تصویب شده باشند
2 – دوره های آموزشی در برنامه آموزش سالانه دستگاه اجرایی پیش بینی و به تصویب کمیته راهبری آموزش رسیده باشد .
3 – دوره های اموزشی در شناسنامه آموزشی کارکنان و مدیران درج شده باشد .
4 – کارکنان امتیازات لازم را از سیستم ارزشیابی دوره کسب کرده باشند.
همایش ها ،سمینار ها و گردهمایی های بین المللیع ملی و استانی که در موارد خاص به منظور تبیین و تشریح مسائل فرهنگی ، اقتصادی ،اجتماعی ،...یا ارائه یافته های پژوهشی در حوزه های مختلف علمی از سوی ارگان ها و سازمان های کشور برگزار می گردد برای احتساب امتیازات محاسبه نمی گردد .
بدیهی است اعزام کارمندان برای بهره مندی از تولیدات دانشی این گونه مجامع علمی با رعایت مقررات مربوطه بلا مانع است
میزان ساعات دوره های آموزش های عمومی فناوری اطلاعات برای شاغلین مشاغل رسته فناوری اطلاعات برای برخورداری از امتیازات قابل محاسبه نیست.

 

دستور العمل اجرايي اعطاي گواهينامه هاي نوع دوم ( مهارتي ، تخصصي و تخصصي پژوهشي )

فایل پیوستی  govahinameh.pdf   215.5K   0 تعداد دریافت ها


بخشی از استانداردهای آموزش ریاضی NCTM :
 
آموزش مؤثر ریاضی نیازمند درک این است که :
- دانش آموزان چه می دانند؟
- و نیازمند یادگیری چه چیزهایی هستند؟
سپس به چالش کشیدن آنها و حمایت از آنان برای خوب یاد گرفتن لازم است.
 
همین چند جمله، به سالها تحقیق، کار فشرده، ارزشیابی و بازنگری مستمر برای یک نظام آموزشی نیازمند است، چگونگی فهم و اجرای همین چند جمله باعث اختلاف های اساسی در نتایج پیشرفت تحصیلی نظام های آموزشی پیشرفته شده است.
 
آموزش یک کار پیچیده و حرفه ایست، لطفا معلم را کارمند ندانید.

سپاس شده از 1 کاربر
parisan

  #3 هادی فرج تبار

ارسالی پنجشنبه ۲۵ مهر ۹۲ - ۰۷:۴۱:۴۸

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد
جزئیات دستورالعمل اعطای گواهینامه نوع دوم فرهنگیان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل و فرآیند اجرایی اعطای گواهینامه نوع دوم کارکنان وزارت آموزش و پرورش با امضای وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسدالله اسدی گرمارودی با اشاره به اینکه دریافت کنندگان گواهینامه‌های نوع دوم می‌توانند از مزایای استخدامی آن نظیر دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در شرایط احراز مشاغل مربوطه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه برخوردار شوند، افزود: تمامی کارکنان می‌توانند حداکثر دو سطح از گواهینامه‌های نوع دوم را دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه دارندگان مدرک تحصیلی معادل حداکثر مجاز به اخذ یک سطح از گواهینامه‌های نوع دوم هستند، ادامه داد: گواهینامه‌های دوره‌های آموزشی مصوب متقاضیان واجد شرایط از سال 1379 به بعد قابل بررسی و تأیید است و فقط به کارکنان رسمی و پیمانی تعلق می‌گیرد.

اسدی گرمارودی در ادامه گواهینامه های مهارتی تخصصی، تخصصی پژوهشی سطح یک و تخصصی پژوهشی سطح دو را از گواهینامه های نوع دوم عنوان و تصریح کرد: شرایط اخذ این گواهینامه‌ها در بخش مهارتی شامل دارابودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه طی 1200 ساعت آموزش مصوب با شرایط حداقل 2.3 آموزش‌ها در زمینه آموزش‌های شغلی که حداقل در 6 سال طی شده باشد و حداکثر 200 ساعت آموزش در طول یک سال است.

وی، در بخش تخصصی، دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا گواهینامه مهارتی و طی 1000 ساعت آموزش مصوب در شرایطی که حداقل 3.4 آموزش‌ها، آموزش‌های شغلی یا آموزش مدیران باشد که حداقل در 5 سال طی شده و حداکثر 200 ساعت آموزش در طول یک سال باشد، را از شرایط این گروه عنوان کرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح یک اشاره کرد: شرایط لازم برای دریافت این گواهینامه‌ها دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس یا گواهینامه تخصصی و طی 800 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط حداقل 3.4 آموزش‌ها در زمینه آموزش‌های شغلی یا آموزش مدیران که حداقل 5 سال طی شده و حداکثر 160 ساعت آموزش در طول یک سال، همچنین شرکت در آزمون جامع و کسب حد نصاب 70 درصد امتیاز آزمون و تهیه یک طرح تحقیقی در زمینه شغل مورد تصدی ویژه اخذ گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح یک است.

وی در خصوص شرایط اخذ گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح دو، دارا بودن مدرک تحصیلی فوق لیسانس با گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح یک و طی 60 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط حداقل 3.4 آموزش‌ها در زمینه آموزش‌های شغلی یا آموزش مدیران که 600 ساعت آموزش حداقل در 5 سال طی شده و شرکت در آزمون جامع و کسب حد نصاب 70 درصد امتیاز آزمون را از شرایط دریافت این گواهینامه ذکر کرد و افزود: ارائه یک طرح تحقیقی علمی توسعه‌ای در زمینه شغل مورد تصدی و تأیید آن توسط کمیته علمی پس از برگزاری جلسه دفاعیه، داشتن حداقل دو خدمت برجسته شامل پیشنهاد، ابتکار، تألیف یا ترجمه کتاب و مقاله و مستند سازی تجربیات که موجب افزایش بهره وری کار و بهبود عملکرد فردی و سازمانی شود و حداکثر معادل 200 ساعت آموزشی برای فرد در نظر گرفته شود، از دیگر شرایط کسب این گواهینامه است؛ البته ساعات آموزشی معادل سازی شده از میزان ساعات تعیین شده برای هر یک از گواهینامه‌ها کسر می‌شود.

اسدی گرمارودی با اشاره به اینکه نحوه اجرای این شیوه‌نامه نیاز به همکاری همه جانبه استان‌ها، مناطق و واحدهای آموزشی دارد، تشکیل پرونده آموزشی مرتب شده توسط متقاضی و ارائه آن به کمیته اجرایی واحد آموزشی، بررسی و تشکیل پرونده آموزشی توسط کمیته اجرایی واحد آموزشی و ارسال آن به کمیته اجرایی آموزش و توانمند سازی منطقه،جمع بندی و ارائه پرونده های آموزشی و صورت جلسات به کمیته اجرایی و آموزش و توانمندسازی استان و در نهایت جمع بندی نهایی و ارسال مدارک الکترونیکی به کمیته راهبری آموزش و توانمندسازی کارکنان وزارت آموزش و پرورش از جمله مراحل اجرایی این طرح برشمرد.

وی با توجه به بخشنامه ارسالی از سوی برخی استانداری‌ها پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از حجم زیاد پرونده ها ابتدا بررسی آنها در دو سطح مهارتی و تخصصی انجام و سپس به بررسی پرونده‌های متقاضی سطوح تخصصی پژوهشی سطح یک و دو اقدام شود.


بخشی از استانداردهای آموزش ریاضی NCTM :
 
آموزش مؤثر ریاضی نیازمند درک این است که :
- دانش آموزان چه می دانند؟
- و نیازمند یادگیری چه چیزهایی هستند؟
سپس به چالش کشیدن آنها و حمایت از آنان برای خوب یاد گرفتن لازم است.
 
همین چند جمله، به سالها تحقیق، کار فشرده، ارزشیابی و بازنگری مستمر برای یک نظام آموزشی نیازمند است، چگونگی فهم و اجرای همین چند جمله باعث اختلاف های اساسی در نتایج پیشرفت تحصیلی نظام های آموزشی پیشرفته شده است.
 
آموزش یک کار پیچیده و حرفه ایست، لطفا معلم را کارمند ندانید.

سپاس شده از 1 کاربر
parisan



0 کاربر در حال خواندن این موضوع است